Monday, November 16, 2009

Audacity

baru-baru ni, ada seorang cikgu mintak pertolongan dari aku untuk mengajar dia merekod suara ke dalam komputer. so aku cakap laa, dalam window dah ada dah perisian rekod suara "sound recorded".. tp susah nak pakai,,. aku pun cari perisian freeware n terjumpa audacity. mula2 susah juga nak guna perisian ni. lama2 senang la nak pakai perisian ni. tp aku belum abis explore lg. tp byk lg function2 lain yang terdapat dalam audicity ni. gambar kat bawah ni adalah screenshot perisian ni. kalo nak tahu cara guna, pm ja aku. atau kalo rajin explore sendiri lagi bagus.(mcm biasa la, aku copy paste aja)


Audacity running on Linux

Audacity running on Windows

Audacity running on Mac OS X

Noise Removal effect

Change Pitch effect

Change Tempo effect

Recording with Audacity

Klik di sini untuk mendownload audacity

Rujukan : http://audacity.sourceforge.net/

No comments:

Post a Comment